Året som gått

Då är det dags igen, den där årssammanfattningen som går lika bra att skriva varje år..  Nej det tar faktist hundra år. Men det är skönt att kolla tillbaka snabbt sen för att få tillbakablickar, och jag har ändå inget liv så let's do this.
 
Har haft ett väldigt bra och händelserikt år måste jag säga. Jag gick min sista termin i skolan, vilket både var pest och pina men på samma gång väldigt roligt och spännande. Började jobba och fick helt andra rutiner och tider än vad man hade när man gick i skolan, men jag hade tur och fick ett bra jobb som jag tycker om redan från start! Många nya vänner har man fått, och många glöms bort. Det är verkligen en stor skillnad från när man slutar skolan, vilka man håller kontakten med och vilka man helt enkelt inte bryr sig om tillräckligt mycket. Vissa saknar man, och vissa klarar man sig utan. Fyra av mina nära vänner har lämnat staden och börjat plugga och jobba, visst är det jobbigt när de inte finns runt en hela tiden, men man lär sig att uppskatta dem när de väl är hemma. Och sen kommer en "plötsligt händer det". Jag har kärat ner mig i en person som får mina dagar till de bättre. Och fått en ny kompiskrets på köpet (hans vänner för er som är som mig och inte skulle fatta det). Men allting har inte bara gått bra, efter alla skador jag haft så slog det till ordentligt. Jag skadade mig i mars och har sen dess inte kunnat träna. Hann med sammanlagt tre veckors gymnastik förra året vilket har dödat mig psykiskt. Så livet är inte alltid en dans på rosor, men som tur var så kom min kärlek fram i samma stund som min skada och kunde lindra såren lite. En annan grej som gett mig några sjukt lyckliga stunder detta år är de konserter jag varit på. Det är inte många, men under de tillfällena har jag betat av min lista på vilka dj:s jag ska se innan jag dör. T.ex. Avicii, Tiesto, David guetta, Alesso och Swedish house mafia. Kan det bli bättre? tvek.
 
Så för att sammanfatta det gångna året innan min bildsammanfattning kommer, det var GRYMT.
Nu bjuds det på bilder från januari till december med lite förklaringar till. Enjoy
 
JANUARI
läs mina inlägg sen januari här
 
Började året tillsammans med fina vänner hemma hos Maja.
 
Hela våren spenderades väldigt mycket med dessa pojkar. Det var bio, hemmakvällar, pokerkvällar osv
 
Spårade utgångar
 
Spenderade mina dagar med att lyfta runt gymnaster på saker de inte klarade av, och snackade killar såklart
 
Mysiga idrottslektioner i skolan fanns det gott om
 
Tog även KÖRKORT, vilket var världens bästa val. Som ni ser på bilden var man lite glad, tror nästan tildis var lika glad som jag, hon hade ju en chuafför överallt.
 
FEBRUARI
Läs mina inlägg sen februari här
 
Fortsatte jobba mig upp som ett handikapp och gympade lite då och då, här i tyresö. Dock gick det inget bra och en utgång fick täcka upp det hela. En utgång där minnet inte följde med. Men såna kvällar finns också.
 
 
Nätterna spenderades mestadels tillsammans med plugg. Den största delen var mitt projektarbete
 
Gjorde min telefon lite unikare
 
Tildis fyllde år
 
Isiga och snöiga dagar skadade aldrig, vi fick vara lediga från skolan istället
 
Hann även med en del basketmatcher under hela våren
 
MARS
Läs mina inlägg sen mars här
 
Sportlovsdagen i scaniarinken, jag och emilia gjorde lite reklam
 
Började månaden bra med en kväll i globen tillsammans med Avicii
 
 
Åkte till gävle på läger, blev bättre än jag nånsin vart och fem minuter efter skadade jag mig.
Och från och med då (10 mars) har jag inte kunnat träna
 
I mars var jag jävligt... cool. Men mest bitter och efterbliven om jag ska vara ärlig
 
APRIL
läs mina inlägg sen april här
 
Avslutade mars och började april nere i Göteborg tillsammans med mitt lag. Tävlade på friståendet trots smärtan i foten, men jag visste ju inte att det var något allvarligt, inte då.
 
Studentskivor och andra roliga kvällar började rulla in. Väldigt många utgångar under mars och april månad
Här är en random maskeradskiva i stockholm
 
Trotz fyllde äntligen 18 år
 
Igelstas studentskivor levererade
 
Vår egna studentskiva hade väl sin charm.. eller något. Här innan med världens bästa klasskamrater
 
Det blev vår, solen kom fram och även våra studentmössor på mösspåtagningen
'
 
Mina stjärnor tävlade och inte minns jag hur det gick, men jag minns att jag inte mådde bra
 
Hängde en del på sjukhuset, och ännu mer hos sjukgymnasten, ingen var förvånad
 
Flyttade in hos min bror några dagar när han var borta, välbehövt under den tiden kände jag
 
MAJ
läs mina inlägg sen maj här
 

Verkar som att jag började min månad med att vara sämst på att ta bilder, men sammanfattningsvis så var det väl plugg, filmkvällar, basketmatcher, hälsocoachsamtal och sjukgymnasten som gällde. 
 
Hade även den sista tiden i skolan som utnyttjades till max med massor av roliga aktiviteter
 
 
Mådde inge vidare efter en av igelstas studentskiva, godis och bra vänner i ett lusthus fick förklara dagen innan
 
Åkte upp till mormodern i falun och fick lite kvalitetstid med henne och mamma, och affärer såklart
Köpte lite sommartröjor
 
Spelade även in en reklamfilm för min gamla körskola. Men den blir det ingen bild på. Verkar verkligen som att jag hade ett bilduppehåll på bloggen iallafall. Men jag gjorde massvis med random saker, saker som bara gjorde mig lite lyckligare för tillfället. Men mest av allt älskade jag nog mitt liv.
 
 
Firade michelle som fyllde 19, förstörde även mitt hår så det blev tigerränder, snyggt om ni frågar mig
 
 
Hade drakbåtsrodd med skolan och vår klass vann över den andra klassen på vacksta, såjävlaviktigt
 
 
JUNI

läs mina inlägg sen juni här
 
Nu närmade vi oss slutet, på riktigt. Men först begav jag och mina gymnaster oss upp till stockholm för en tävlingshelg där vi sov över, körde sanning och konka, snackade skit osv
 
Igelstas student 5/6
 
Jag var på jobbintervju, fick jobb, skar fingret innan utspringet och hängde på akuten
 
Smet från sjukhuset och kollade när de åkte flak
 
Pojkvännen mådde bra
 
Det gjorde maja också.
 
Utgången var bara sjuk, sjuk och sjukt rolig. Kunde inte bli mer taggad inför min egna dag
 
7/6 Johanna och resterande ragnhild tog studenten
 
8/8 Min egna student. Världens bästa dag
 
Det bjöds på massvis av roliga stunder. Skolan hade precis slutat och det blev grillning, nattbad, middagar och det ena och det andra. Men sen kom även
 
Summerburst!
 
Och om inte studenten var mitt livs bästa dag, så var nog mitt livs bästa ögonblick när jag stod framför david guetta.
 
Sen kom alla underbara sommarkvällar
Och festligheterna tog ju aldrig slut.. för i Juni var det midsommarfirande hos oscar vilket blev en succé, igen
 
Jobbade ihjäl mig och köpte biljett till swedish house mafia. Detta firades med tårta på både fias och matildas jobb.
 
Impulsutgångar som man sent glömmer
Denna kväll i Stockholm
 
En annan kväll i Trosa
 
 
JULI
läs mina inlägg sen juli här
 
Fortsatte att spendera varje dag med frida, marcus och victor osv
 
Firade in min semester på en månad med bästishäng, smoothies och skitsnack
 
Passade på att spendera det enda dygnet jag fick med william då han bara spelade EM hela sommaren
 
Några poolkvällar hos lundbäck hann vi också med
 
Efter en begravning på dagen drog vi en utgång i stockholm på kvällen precis innan
 
Jag och matilda flydde landet till åland tidigt på morgonen
 
Var även med om det sjukaste och läskigaste i mitt liv under resan till åland
 
Hade massa chillkvällar hos människor med cider och kubbspelande och annat, visa mer spårande än andra
Här hos oscar
 
En utgång som slutade med gamla vänner hos viktor
 
Hann även med en project x fest som spårade, 200 pers ungefär. Avslutades hos lundbäck igen
 
Myskvällar på victors land
 
Fia och marcus styrde födelsedagsfest där dagen efter inte var lika rolig för frida p, eller någon annan
 
AUGUSTI
läs mina inlägg sen Augusti här
 
Avslutade Juli och påbörjade Augusti med att åka till Magaluf med Frida, en av mina bättre resor i livet
 
Vi träffade många gamla vänner
 
Men lärde även känna nya vänner
 
Dansade till B-kändisar som Sean Banan och Mange Makers
 
Men hade även en höjdarkväll på BCM där Calvin Harris spelade
 
Mådde inte lika bra dagen efter
 
När jag kom hem spenderade jag mina fyra närmsta dagar ute på Vackstanäs med ett gympaläger för 60 barn
 
Fyllde 19 och hade två sovnätter i rad. De värsta i mitt liv faktist. Slutade sova natt på jobbet efter det
 

Hade lagfest med föräldragruppen  som jag är ledare för, spår var bara förnamnet
 
Fyra av mina vänner lämnade södertälje
 
SEPTEMBER
läs mina inlägg sen september här
 
Började månaden med 20 årskalas hos Isabelle med fint folk
 
Började känna efter hur det var att inte gå i skolan, få sovmorgnar vissa gånger
 
...men jobba ihjäl mig andra gånger. Eller jobbade mycket gjorde jag, men det var inte jobbigt
 
Tog vara på det sista sommarvädret innan hösten kom
 
Var på bröllop när min kusin gifte sig
 
Hade myskväll hos chefen med mina kollegor
 
Johanna hade harry potter fest och den var grym
 
Avslutade september med att åka till västerås med sanna och hälsa på emilia
 
OKTOBER

läs mina inlägg sen oktober här
 
Började knega en del på dagis tillsammans med gråtande, snorande barn
 
Jag och mamma bytte oktobervädret mot solsken, bad, god mat och shopping i Barcelona i några dar
 
Hade en sjukt rolig utgång i stockholm tillsammans med mina kära arbetskamrater
 
Många roliga dagar på jobbet hann vi även med
 
Bio blev standard
 
Uppskattade nästan hösten tillsammans med mina homies
 
Utgångar på flamingo blev det nya
 
Avslutade månaden med att gå på rosa bandet galan med mamma
 
NOVEMBER

läs mina inlägg sen november här

Lekte cool tillsammans med mina fjortisar på någon träning i hölö
 
 
Den årliga södertäljetävlingen kördes igenom, mina tjejer med fina medaljer i fristående
 
Blev en del födelsedagsfirande, maja, ida och denna gång var det tobbe som fyllde år, då vi på samma gång passade på att spöka ut oss för att det var halloween

Chillade lite på sjukhuset med Anna
 
Åkte till halmstad och tävlade en helg med laget
 
Myste uppe i stockholm på fridays
 
Köpte mig lycka som ingen annan kunde ge mig, för pengar jag inte hade
 
Såg Swedish house mafia och gjorde min DJ lista komplett
 
DECEMBER
läs mina inlägg sen december här
 
Började månaden i Landskrona tillsammans med mina tjejer då de tävlade
 
Hade den årliga juluppvisningen med ledarmiddag och utgång efteråt
 
Hade en grym utgång på strip där de vet du spelade
 
Åt mig fetare när vi hade julbord med jobbet
 
Hade julmys med mina fina gymnaster
 
Opererade foten och hamnade i det läge där jag är idag, kryckmongo
 
Haft julbak med kompisar (neej fiender vad tror du xD)
 
Hade en mysig julafton med familjen, maten, kalle anka och min sko
 
Trotsade handikappslivet och gick ut på juldagen och hade sjukt kul

Trotsade faktist handikappslivet varje dag med olika aktiviteter, denna gång var det bowling
 
Avslutade väl året på bästa sätt, eller med rätt människor iallafall
 
 
 
Sådärja.. vilken jävla tid det tar att göra en sammanfattning av året. Men visst är det värt det. Nu påminns jag av alla de glada stunderna jag haft. Och kan sammanfatta året på bästa sätt. Första halvåret vann helt klart, men då var det studenten, myskvällar, sommaren kom och det blev bara ljusare tider. Men som när hösten kommer och allting blev gråare så blev väl livet också det, jag började jobba och plötsligt var ingenting lika spännande längre. Men eftersom mitt första halvår var sjukt bra så jämnar det ut sig med det andra halvåret.
 
Så jag kan ändå säga att 2012 var ett otroligt bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0