Helg på Resarö

Igår hade vi som en "sista kväll med gänget" ute på Linns landställe på Resarö. En riktigt rolig kväll och även dag idag. Imorgon åker Martin, på torsdag åker William, Johan och max och i september åker Marcus. Tur att man har sommaren till att umgås med alla.

22🎈

Igår fyllde jag 22 som sagt. Hade inga förväntningar på dagen, ville först inte ens fira mig själv. Det slutade iallafall med att det blev en toppendag där jag väcktes med en fin frukost på sängen av William. Vi åkte ut till stendörren och solade på dagen och åt middag på Nosh and Chow med de närmsta. Fick den perfekta presenten av William, nämligen Nike Airmax som jag velat ha ett tag. Fick även fina presenter av mamma och pappa och Williams föräldrar. Det var inte så mycket ångest med att fylla 22 ändå!

Veckan

Ledigheten har fortsatt sen vi kom hem från Amsterdam. Helgen spenderades med grillkväll hos Johan med en rolig utgång. Strandhäng och middag på Stockholm Tapas på lördagen och lite sushi och middag med Williams släktingar på söndagen.

Under veckan har jag spenderat stora delar ute på vackstanäslägret där jag alltid är. Skillnaden är att jag för första gången på kanske 15 år inte är med på lägret som gymnast eller ledare. Var dock där ganska mycket ändå. Alltid kul att få leka med barnen, gympa lite och snacka med ledarna.

Åt middag med Linnéa och Emilia på torsdagskvällen.

Spenderade dagarna ute på stranden mestadels. Träffade gamla vänner och bara umgicks. Åkte även denna fina pärla som Williams pappa införskaffat sig.

Tog en kort fisketur med pappa och min bror

Hade avskedskalas för Johan igår. En rolig och lång kväll. Idag hängde vi vid lundbäcks pool innan det var dags för mig att åka till jobbet. Nu skulle man kunna säga att semestern är slut för denna gång. Trots en dålig sommarstart har denna sommar inte blivit helt värdelös. Den kompletterar upp det dåliga vädret nu så man får passa på att njuta.

Vi hörs !

2 år

Idag är det 2 år sen William skulle åka för första gången. Jag vann två dar till, två dar var väldigt värdefullt när det handlade om 4 och en halv månad utan varandra.

Första året var långt men det gick bra. Andra året var jag mer där än jag var här. Och i år, år 3 ska jag vara här igen. William flyttar upp till Pennsylvania och jag ska börja plugga. Fick idag veta att jag kom in på den kurs jag hellre vill gå på, arbetsmarknadskunskap med management. En kurs som är en stor del av utbildningen. Det innebär dock ett tight schema där jag har svårt att åka över och hälsa på, åtminstone så länge som jag vill. Men med min abstinens efter både landet och honom kommer jag ta mig över oavsett vad, åtminstone en vecka.

Nu börjar snart det livet jag egentligen väntat på, men ändå fruktat. Blir låst i Stockholm när jag egentligen vill vara någon annanstans. Men förr eller senare måste man prioritera sin framtid och sina egna behov. Det blir nog bra tillslut.

Sista dagarna

Sista kvällen åt vi som sagt på vapiano. Vädret visade sin bättre sida och vi gick runt i stan. Han se red light district som var bland det skulle jag sett i mitt liv. Hann också spela biljard och bara ta en öl på kvällen.

Sista dagen åt vi en sista brunch, gick runt lite i butiker och åt en extremt god våffla innan vi flög hemåt. Riktigt bra dagar med världens bästa människa.