2010

Januari 

Här finns allt jag skrev under Januari:

http://ekstromslinda.blogg.se/2010/january/ 


Själva nyårsnatten spenderades först på sjukhuset då mamma bröt foten, sen hos isabelle och ner till maren, efter tolvslaget vinglade vi upp till zäta där resten av natten spenderades. Jag började året med att bära gips från min brutna tumme. Jag hade alla möjliga färger på gipset och var stammis på sjukhuset. På lovet i början var det mest att umgås med alla möjliga människor för filmkvällar och annat mys, man orkade inte så mycket annat. Dessa dagar gick mestadels åt att vara med Maya !  Den åttonde smällde det till med pangparty, bland årets bästa fester. Samuel fyllde arton och det var storkalas! En kväll som bjöd på det mesta. Vi åkte mycket skidor i skolan under januari. Både i tveta och i skolans spår, det bjöds på ett antal skratt kan man säga! , tove och julia fyllde år och det blev en rolig kväll! Annars blev det väl ett antal fester men inga speciella.

Favoritlåten i Januari:

Sidney samson-Riverside 


      


Februari

Här finns allt jag skrev under februari:

http://ekstromslinda.blogg.se/2010/february/

Vi kollade på ganska många innebandymatcher, snön låg fortfarande kvar vilket innebar snökaos, och klassen fortsatte åka mycket skidor. Det var nu man verkligen började inse vilken bra klass man hade, när vi gjorde massa roliga saker tillsammans! Matilda fyllde år, tror hon hade fest då faktist men jag minns inte riktigt! Anko hade fekke och det bjöds på massa roligt. Dock var jag nykter för att jag skulle orka upp till tävlingen som var dagen efter, men duktig som jag var så försov jag mig och hann knappt med bussen till Motala som ligger tre timmar bort. Tävlingen gick bra, jag och Helena var skadade men mina tjejer tävlade och vi stora tävlade. Vi hade även en pyramidstävling där man ställde upp per förening, och vi gjorde en stor pyramid. Jag och Helena var poliser och michelle var rosa pantern. Det var en rolig tävling! Sen var det väl lite småfestande här och där. Inget märkvärdigt. Mitt rum började rensas ut för att renoveras! En kväll var vi hemma hos Jonte då Julia, Ida och Tove fick för sig att dansa. Här har jag en film på det !



Sen var det väl inte så mycket mer som hände under Februari. Jag och Matilda skulle åkt till London i början på sportlovet men det var det där med vulkanutbrottet på Island så vi åkte i slutet på sportlovet istället, alltså början på Mars. 

Favoritlåten i Februari:

David Guetta- Getting over


     



Mars

Här finns allt jag skrev under Mars:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/march/ 

Jag fick börja träna igen! Efter tre månaders uppehåll med min trasiga tumme. Månaden började med en vecka i London. Jag hade aldrig varit där förut och det var underbart, det var jag och matilda som åkte till hennes syster, Elin och bodde där. Vi åkte ju dit för att få träffa henne då hon jobbade där, och även för att shoppa. Vi gjorde ganska mycket roligt där, såg parker, gick på marknader och shoppade och annat kul!

Det blev lite olika partyn som vanligt. Det var även mycket gympa, varav en grej var att vi hade uppvisning i stadshuset. Det var trångt och vi körde på ett litet luftgolv utan ansats, det var vi och massa småtjejer från pluto. men kul var det ! och film finns det också. Det var även en helg i Katrineholm med gympatävlingar och massa annat skoj.


    

Favoritlåten i Mars:

Edward Maya- Stereo Love




Bilder från London

April

Här finns allt jag skrev under April:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/april/ 

Månaden började med ett efterlängtat påsklov. Vi hade myskväll med gympan hos Anna och därefter åkte jag iväg till min mormor i Falun där jag hade det lika härligt som alltid. Jag var inte hemma särskilt mycket under lovet, därefter åkte jag till Täby på läger i två nätter med mina gympabarn. Det var både lärorikt för dom och vi hade jätteroligt ! Efter det fyllde min fina vän Maya 18! då blev det överaskningsfest hos henne och dagen efter firade vi henne innan hon skulle ut på krogen.

Veckan efter påsklovet spenderades i Idre med alla ettor från skolan. Det var bland det roligaste på året. Jag hade det sjukt roligt och det var grymt. Micho hade spontanfest, mina tjejer tävlade och allt flöt på. Det började bli vår och vi gjorde massa roliga saker. Vi hann iallafall med en lilllördag hos emelie, det bjöds på många skratt den kvällen! Det var öppet hus på skolan och RM2 orna tävlade och jag var där och sov med dom. En rolig valborgskväll hos Linn blev slutet på April. En händelsefull månad !

Favoritlåten i April:
Casey James- Heaven


     


Maj

Här finns allt jag skrev under Maj:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/may/ 

Månaden började med en fet baksmälla sen valborg och därefter en lugn kväll hos fia med bastu och annat med henne, maya, anko och samuel. Efter det var det sista tävlingen med med ett lag som jag skulle sluta vara tränare för, de hade tävling i eskilstuna och var duktiga ! Linn bjöd även på en storslagen 18 års fest nere vid båthuset som var riktigt bra. Lite jobbigt att mina gympatjejer hade tävling dagen efter , men så får det vara ibland. Jag minna och Matilda visade även upp vår dans som vi gjort inför hela skolan, visserligen gjorde alla andra ettor det också men ändå! Det var nervöst men vi fick mvg så att det kan ju inte varit så illa! Det blev lite småfester också men inget märkvärdigt, en kväll man minns är en grill och lite krökkväll hos Alice. Det var jättemysigt med bra folk! Jag och några tjejer gick runt måsnaren med alla treor. 

Det blev ett antal kvällar i Dalparken och vi hade några extraträningar i täby. Vi hade sköna dagar i skolan där vi bland annat mös på beachvolleyplanen och spelade lite och gjorde andra roliga grejer, som att ta årets första dopp! Jag var modell för Idas kläder när hennes klass hade modevisning. Månaden slutade med terminens första tävling (för min del) då jag varit skadad. RM3 i Katrineholm. Det var en mysig och bra helg och vi hamnade på en fjärdeplats i finalen.

Film sen finalen i hopp under RM3 i Katrineholm!


Favoritlåten i Maj:
Italo Brothers- Stamp on the ground



     
   

Juni

Här finns allt jag skrev under juni:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/june/ 

Månaden började med att min firre greta dog. Jag bakade kladdkaka till födelsedagsbarnet Angelica och livet flöt på. Min bror tog studenten och det gjorde många andra också ! Några myskvällar blev det, vi åkte och hämtade matildas syster Elin på flygplatsen på natten och det var tävling med mina gympatjejer på Lidingö där dom tog hem guldmedaljen duktiga som dom är! Det blev skolavslutning och sommarlovet började med middag på barolo med mina fina vänner från skolan. Ludde fyllde 18 och han bjöd på partay, en rolig och minnesvärd kväll även om slutet inte blev som tänkt. Men vad gör det?


Vi hann även med några härliga sol och bad dagar och mysiga grillkvällar. Fia hade fest och det var kul tills en spya täckte huset (inte min). Jag bodde hos Matilda några dar, där det bjöd på en kväll med Maya, Sofia, Matilda, Patrik och Viktor med lite laffytaffy. Jag blev sjuk och sen började jag sommarjobba ute på en skånsk och en svensk på högantorps golfbana. Jag hade tre roliga veckor med underbar personal, och trevliga sommarjobbskompisar, julle och jennifer. På kvällarna efter jobbet hände allt möjligt! Mysiga kvällar, träningar, partyn och annat kul. Jag hade världens bästa midsommarafton med kobingo och en grym kväll hos Lööv med dom bästa.

Favoritlåt i Juni:
Jasper fork- Riwer flows in you remix


    
    



Juli

Här finns allt jag skrev under juli:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/july/ 

Jag började månaden med att jobba och mysa på kvällarna. När jobbet var slut åkte jag och gympan till Eurogym i Danmark. Vilket var årets bästa händelse. Sex dagar där man gjorde allt, en gymnastikfestival. Helt underbart. Därefter spenderade jag en vecka på Åland med familjen. Mysigt som vanligt men ändå långtråkigt. När jag kom hem blev det mycket på en gång, då hade jag varit borta så mycket att jag ville vara med på allt. På en vecka festade jag sex av kvällarna. Så en kväll var lugn. Det blev nykvarn, olov, och en två och en halv timmars lång nattlig promenad från fyra till halv sju. Från östertälje till Vattubrinken där vi direkt började vara hundvakter åt Mattis hund.

Film sen vårat uppträdande i Danmark


Favoritlåt i Juli:
Shakira- Waka Waka



    
   



Augusti

Här finns allt jag skrev i Augusti:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/august/ 

Började med några festkvällar, hos Andreas, hos Fralle och en hos Fia. Därefter blev det nog några myskvällar då min bästa vän åkte till Barcelona och jag lånade OC boxen. Jag blev sjuk, 40 graders feber på min födelsedag. Ändå hade jag tjejmiddag och därefter drog vi till Emelie. Men eftersom jag mådde som jag mådde så åkte jag hem vid tio och sov. Efter några dagar blev jag friskare och vi åkte på Vackstalägret och var ledare. Lika kul som alltid, massa roliga lekar, jag emilia och linnea var EMD. 8 ledare med 50 småbarn, inte blev det mycket sova om natten men sånt är livet!

Skolan började och jag fick min nya telefon (som fortfarande är hel) helt otroligt! Det blev ganska många mysiga eftermiddagar och kvällar med fika på barolo med massa tjejer. En från kmt i vår skola, marko blev kär i sofia och skrev ett kärleksbrev till henne. En kväll var vi hemma hos matilda, dock inte för att hon hade något utan hennes syster drog dit lite folk. En rolig kväll! Vi hade ledarkickoff på vacksta och det var superfint väder! Några småfester, gympa och skola och sen var månaden slut!

Favoritlåt i Augusti:
Tim Berg- Bromance


    



September

Här finns allt jag skrev i September:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/september/ 

Månaden började med tjejmiddag hos Emelie, sen ut till Sofia där jag och Maya sov. Dagen efter var det fisketävling med hennes pappas vänner från vattubrinken, så jag, maya och sofia hade egen båt. Så åkte vi ut och fiskade. Efter några timmars fiskande samlades vi vid slandön för grillning, prisutdelning och bastubad, en jättemysig dag! Jag klippte håret och typ en decimeter försvann. Jag pluggade som en galning hela tiden. Vi hade idrottsdag och välkomstfest i skolan. Sen hade Amanda och hennes kompis lokalfest i Rönninge, en lyckad kväll! Det var min månad.

Favoritlåt i September
Bruno Mars- Just the way you are



   


Oktober

Här finns allt jag skrev i oktober:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/october/ 

Ja, jag skämde ut mig när vi blev intervjuade av svt angående valet och sverigedemokraterna. Maja hade lite party och sen pluggade jag typ bara. Jag åkte till Gotland med mina gympatjejer en helg! dom gjorde jättebraifrån sig och fick guldmedalj i fristående och brons i matta! Det var en underbar helg med lazerdome, middag på resturang och massa roliga lekar. Helgen efter var det tävling i Katrineholm för oss äldre. Och helgen efter det var det södertäljetävlingen. Ida hade tjejmiddag kvällen innan och det bjöds på mycket roligt. Jag stukade foten på lördagen när jag var funktionär men kunde ändå tävla på söndagen, mina tjejer tävlade samtidigt som mig. Sen blev det höstlov och då var månaden slut!

Favoritlåten i oktober:

Usher feat. Pitbull- Dj got us falling in love again


   


November

Här finns allt jag skrev i November:
http://ekstromslinda.blogg.se/2010/november/

Ja, mitt livs värsta månad. Den började med fem dagar ovetandes om vad som skulle ske. Det var mycket träning de första dagarna. Sen kom det oväntade, vår fina solstråle Helena Rabén hade dött. Jag visste inte var jag skulle ta vägen, jag var helt vilsen. Allt var så sjukt tungt. Vi i gympan umgicks mycket, även vi från gamla laget som har känt Helena så länge. Vi hade myskvällar ute hos Sofia, och en kväll hos Angelica. Resterande tid gjorde jag knappt något. Vi ställde in tävlingarna och åkte till Bodaborg istället och åt sedan på Barolo med gympan. Jag hade även nattinnebandy, det fick mig på andra tankar. Sen gick den månaden, tiden gick så långsamt.

Favoritlåtar i November:
Micha,151 Crew,Mr W & Digerdöden- vila i frid Helena


Yiruma- Kiss the rain



  



December

Här finns allt jag skrev i December:

http://ekstromslinda.blogg.se/2010/december/ 

Månaden började med träning inför öppet hus och sedan begravning. En hemsk men fin begravning. På kvällen åkte gympatjejerna hem till fia och mös. Dagen efter var det öppet hus och vi var 10 eller 11 gympatjejer som visade upp på Bertil (luftgolv), trampett och fristående. Det var roligt och folk verkade tycka om det. Därefter åkte vi hem till Angelica på kvällen. Skoldagarna gick och helgen efter var det juluppvisning, allt gick bra och vi hade ledarmiddag efter. Senare på kvällen åkte vi hem till Sofia där det blev lite kalaskul. Sedan var det bara julmys, roliga saker i skolan, gympadiscon och annat trevligt som tog upp tiden. Julafton var lika bra som alltid och mellandagarna gick snabbt. Mycket shopping, och sen var året slut!

Favoritlåt i December:
Eric Chase- Love comes around


  


Ja.. det här tog tid att göra. Men med en sammanfattning av mitt år så vill jag säga att årets bästa var Eurogym i Danmark och årets sämsta var förlusten av en underbar vän, den första halvan på året var bättre än den andra. 2010 slog ändå inte 2009. Årets bästa kväll var Midsommar. Jag ser fram emot 2011 och hoppas på ett toppenår fyllt mer massa roliga händelser. Jag tror trots allt att det blir ett bra år, man fyller ju ändå 18 och ska även på en utlandsresa med mina närmsta vänner. Tack o hej 2010!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0