Små komplimanger gör mycket


Invigde min nya klänning idag, älskar den. Helt vanlig egentligen men går man runt i skolan känns det bättre att ha den till shorts. 

Idag när vi var i matbutiken så fick jag höra av tjejen i kassan att jag var väldigt vacker och att personalen i butiken brukar prata om mig när jag kommer och handlar för att jag typ är fin. Man blir ju helt chockad, man får ju aldrig höra sånt av främlingar i Sverige. Utan att försöka låta som att jag skryter så får man höra sånt varje dag här. Igår frågade en dam vad två så vackra personer gör här i Atlanta. De säger både att vi är långa ( vilket ses som något vackert här) och att vi är fina. 

Det är egentligen inte så svårt att säga något sånt till någon, varför vågar man inte ge främlingar komplimanger oftare? Bara säga det man tycker utan att tänka så mycket? För utan att det krävs så mycket från personen som säger det, så kan det förgylla hela ens dag om man får höra det. Något att tänka på ! 

Har kommit igång lite med matlagningen också. Vi vill ju laga något ätbart men ändå ganska billigt. 

Igår blev det kyckling med klyftpotatis och vitlöksås, häromdagen currykyckling och ikväll blir det kycklingwok.  Mycket kyckling, men i helgen blir det kött! 

Ja, story of my life. Nu blir det en promenad runt sjön! 

Vi hörs ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0