Det här är mitt liv



"Det här är mitt liv, det här är mitt jobb. Det här är min tid och mina val som jag har valt dom"

Så sjunger Melissa Horn i en av sina låtar. Hon som har låtar som passar till allt. 

Det är egentligen ganska sjukt. Staden ovanför är den jag "bor" i just nu. Det känns som att jag bor här nu. Fortfarande en ny stad med mycket nya främmande saker. Jag hade en önskan för det här "läsåret" som William går i skolan och det sista året innan jag börjar plugga. Jag ska göra något annat än att bara vara hemma. Jag vill vara här mer än i Sverige. Än sålänge har det blivit så och jag kan se att det fortsätter så även i vår. Jag vet fortfarande inte riktigt när jag åker hit igen. Kan bli redan 15dec, eller hur länge jag ska stanna. Kanske blir till början på februari. 

Allt är fortfarande oklart men jag trivs här. I år kommer jag ha två ställen att leva på, Sverige och här. Älskar båda på sina sätt men Sverige kommer jag ju bo i under hela mitt liv så varför inte passa på att leva här borta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0