Den långa tiden



"För när man ser att det blöder ja de är först då det gör ont"

Tröttnar aldrig på den delen i låten, det är ju så himla sant. "Det man inte vet mår man sällan dåligt utav" är ju ett liknande uttryck. Så känner jag precis nu. 

Att William efter ett och ett halvt år får förklarat för sig att han skulle kunnat snabba på utbildningen så att 4 år kan bli två eller åtminstone två och ett halvt år. Eftersom han är från ett annat land hade han kunnat ta en språkkurs och kunnat skippa tre kurser första året. Tre kurser motsvarar nästan en hel termin. Och att han kunnat lägga till fler kurser under terminen så att han läser kanske två kurser mer än vanligt och på så sätt blir klar snabbare. Han har inte heller fått veta att han kan ta onlinekurser under sommaren. 

Tänk.. Tänk om han hade fått veta allt det här i tid och varit klar kanske redan i vår eller om ett år. Om jag inte vetat något hade jag inte heller tänkt på det, nu kan jag inte sluta tänka på det. Nu får han väl istället ta tag i det nu och förhoppningsvis bli klar lite tidigare! Kanske ett halvår åtminstone. Hoppas för allt i världen. För visst går det bra när vi är utan varandra, men det är inget jag föredrar såklart. 

Idag är det "bara" en månad kvar till jag landar i mitt favoritland med min favoritkille igen. Att jag längtar är en underdrift. 

Imorgon lämnar vi landet för kalla Sverige igen och det gör mig absolut ingenting att åka hem. Hann inte riktigt längta bort under mina få dagar hemma, eventuellt bara bort till andra sidan Atlanten. 

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0