waiting on a world to change

Aloha

Helgen gick alldeles för snabbt tycker jag, skulle kunna ha ledigt dubbelt så länge, eller varför inte hela tiden?

I fredags var det streetfunk som gällde på morgonen, lökigt som bara den men kul var det ! Efter det var det hem och hetsa sönder. Jag hade en halvtimme tills jag skulle gå hemifrån igen, och jag hann duscha, klä på mig, föna håret, sminka mig och packa och dra. Köpte donken mat och gick upp till torekällberget och där stog bussen. Det var en tvåvåningsbuss som rymde 70 st, när vi var 25! Men det var skönt, och det bästa var att man utnyttjar att man är ledare och snor de bästa platserna. Det blev lite filmtittande, bokläsande och annat skönt under en sex timmars bussresa till Arvika. När vi var framme blev det att bädda upp, käka tacos och bara mysa framför teven  eller med tjejsnack i någons rum. Justja! det hände en hemsk sak också.. när jag skulle gå på toa så öppnar jag locket och finner en liten bajsklutt, jag trodde jag skulle spy. Sen blev det sovdags för att orka morgondagen.


Jag är absolut inte längre än Anna, och hon ska föreställa tre år äldre.. haha


På lördagen blev det att äta frukost, fixa hår, städa och äta lunch. Efter det lämnade vi väskorna i bussen och gick till tävlingen. Tjejerna gjorde jättebra ifrån sig men det räckte tyvärr inte till en finalplats. De har hoppat upp en klass och tävlade mot tjejer som var lika gamla som mig, så dom hade konkurrans. Det var världens segaste tävling och vi var inte därifrån förrän vid halv åtta. Då blev det att åka buss en bit och sen stanna på donken. Där åt jag mig så mätt så jag hamnade i matkoma och mådde illa. Kollade lite på tzatsiki och sen blev det att sova resten av resan. Kom hem vid ett tiden och var helt slut. Blev lycklig när jag kom hem och såg att mamma hade bytt till mina favoritlakan, flanell lakanen och bäddat upp och tänt nattduksbordslampan som hon brukar göra när jag kommer hem senare, det var höjdpunkten på dagen.




I söndags hade vi vila från tjejernas träning eftersom vi kom hem så sent och då fick jag även ledigt från att träna plutotjejerna som skulle träna efter.  Så det blev att promenera ner till stan med matilda och äta nancys och kolla kläder. Men då vid tvåtiden ringde Linnea och hade inga nycklar in till hallen, och det var knappt några tränare på plutotjejernas träning så det blev att åka hem snabbt som bara den, springa in och hämta nycklar och sen träna barn ändå, och därefter själv.

Imorse var det skola igen och det sög ju, tränade på balansboll på idrotten, skrattade åt hur patetisk jag var på bilddagboken när jag var liten och mycket mer. Slutade två och gick på stan, åt på stan och sen har jag tränat core. Nu är det läggdags, börjar tjugo över tio imorgon och åker hem vid två, ska bara se projektredovisningar typ. Skönt!

Goodbajs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0