Att se tillbaka får en att tänka efter

Nu ska jag sammanfatta året som min vän Maja junel har gjort så bra! en väldigt smart grej tycker jag!

Året har varit fantastiskt, jag har lärt känna massor av nya vänner, som nu är bland dom närmsta, och jag har även upplevt massor av roligt, och man kan säga att vi började festa ordentligt i början på det här året och det var så vi lärde känna väldigt mycket nytt folk! Jag tror det mesta hände under sommaren 09, det var en så sjukt bra sommar!!



Januari:
I Januari var hela laget på läger i Helsingborg, det var underbart måste jag säga, allt utom träningsverken, det blev 22 timmars träning på två och en halv dag. Därefter var det fest hos Jenny som gällde, en bra kväll. Dagen efter det var det lokalfest i karlhov, och den festen är något jag inte glömmer, en dunderbra kväll med mycket dans och skoj! Sen var den månaden slut på roligheter!





Februari:
Det började bli mycket i skolan så jag nördade inför prov, och tvekade över mina gymnasieval, men jag valde Vacksta och det är det jag glad över! den 13:e var det tjejmiddag hos Linn med brudarna i klassen, en mysig kväll. Helgen efter det hade Ninmar och Hanna lokalfest och ja.. jag skrattar bara jag tänker på det. Jag åkte till Falun också och hann åka skidor en dag innan jag fick halsfluss, suck.. levde någon vecka i sjukan och sista kvällen i Februari spenderades på en fest i Nykvarn hos Robin.



Mars: 
Det blev mycket festande i Mars månad, och i alla andra månader, men det höll våra hemska pluggliv uppe! En utekväll i nykvarn fick oss att lära känna många som vi är med i nuläget. Hela den månaden var det nog fest fredag och lördag varje vecka, vilket gjorde att jag, Matilda och Minna helt plötsöigt inte blev lika omtyckta av vissa. Men jag ångrar ingenting, det var fantastiska kvällar och jag har lärt känna underbara personer genom det! Den 18:e var jag hårmodell och gick catwalk, det var en skola som höll det, men kul var det! Hadelövs fest är något att också lägga på minnet. En helg hos matilda gav mycket nattpromenader och annat trevligt.




April:
Det var dags att börja glassa, solen kom fram och livet lekte, det blev en natt hos anna under torsdan till fredan med hela laget, en påsknatt med måne.
Matilda åkte till Jordanien och det vart påsklov och jag och minna levde rövare ! Det blev grillkvällar och allt möjligt roligt som man kan tänka sig. Sista kvällen blev en fylld kväll där vi tjejer var lite överallt. Kom hem fem och skulle upp halv sju, inte heller skönt. Tävling helgen efter, två guld sen åkte vi direkt till almost i rönninge. Ett bra slut på månaden blev valborg hos larssa, det glömmer jag aldrig.




Maj:
Det var spexfoto vi var dalmatiner, minna var sjuk så vi hyrde in en annan cruella! Det var massa nationella, vilket dödade mig. Jag minna och matilda hade sexton saker att göra på två veckor, alltså prov och uppsatser, och vi GRÄT! Helgen därpå var det tävling i falun, en fantastisk helg med mitt älskade lag, jag var lycklig. Sen var det klassresa i bastmora och klassen kom så mycket närmre varandra, men vi tre drog på fest hos maja på kvällen. Något jag inte ångrar med tanke på hur nära vi har kommit dom tjejerna som var där. Årets första dopp var i slutet av maj, och även Almost vilket inte var lika bra som trott. Men om man är fjortis och går runt med trosor och linne borde man kanske gå dit.





Juni:
Mycket med skolan, Kabaré, bal, skolavslutning och allt möjligt. Balen var den bästa kvällen på länge, alla släppte loss och vi hade så sjukt kul. Det var slutet på alla mina tio år på Brunnsäng, alla hade kommit så nära varandra och på skolavslutningen grät jag konstant i tre timmar. De första veckorna på sommarlovet hölls till med de gamla niorna hos rönngren, det blev tältande ute på punchan en natt också. Måste även nämna skansen som var en underbar dag! På midsommar bjöds det på roligheter som jag sent glömmer. Det finns inte så mycket bättre än minnesvärda sommarnätter!



Juli:
Festandet fortsatte, en hos matilda som blev oslagbar. Därefter åkte jag och matilda till hennes stuga i dalarna, vi insåg snabbt att vi ville hem igen. Därefter rullade livet på som vanligt, och sen bar det av till dalarna för min del... igen. När jag kom hem blev minna ensam och det blev några minnesvärda kvällar hos henne...det var även fest at maya's vilket blev riktigt lyckat. I slutet på månaden var min och minnas sweet sixteen, tjejmiddag och lite fest med brudarna, härlig kväll med dom bästa. Avslutningen på juli blev åland med matilda.



Augusti:
Början på Augusti blev då Åland med matilda i en vecka. Vi stekte, åt glass och åkte bil runt hela åland och lyssnade michael jackson med bror. En skön vecka fylld med skratt. Men vi missade en massa roligt som vanligt. Men så fort vi kom hem var vi igång igen, poolpartyn och gud vet vad! Efter var jag ledare på vackstanäslägret, en vecka som alltid är lika rolig, och min födelsedag spenderades där och på ett café med brudsen. Lägret var iaf lika roligt som varje år! Sen började SKOLAN! och jag stormtrivdes, det gör jag nu med! Sen var det läger i täby som var underbart roligt. Grönan helgen efter med tjejerna, och sen fest hos tove, en toppendag och kväll!



September:
Fylld helg i början, Emelie, Isabelle och Luddes. I skolan flöt det på som vanligt och det gjorde mitt liv också, jag fick sås i hela håret, tappade bort min ipod i en gren ute i skogen och ja, det gick helt enkelt bra! Sen samma vecka var det även övernattning i tält på en ö ute på vacksta, det var väl trevligt.
Livet fortsatte, emelies sweet sixteen måste nämnas, min krabba dog och det blev kallare och kallare, det enda som livade upp mitt liv var tjejerna, alla roliga kvällar och vackstafolket.




Oktober:
Jag hade inte så mycket ledigt, det var gympagympagympa, jag hade tre eller fyra fyllda helger i rad. Och i mitten av oktober bestog sexton dagar i rad, av gympa. Jag trodde jag skulle gå i väggen, om man kan göra det på att gå i skolan, gympa och vara ledare? Välkomstmiddag på vacksta var det enda jag hann med. Jag hade även en vit månad under oktober, och det gav resultat. Sen var det kurs en helg, tävling i örebro både som gymnast och som ledare, vilket tog en helg. Helgen efter det var det Södertäljetävlingen enda dagen ledare andra gymnast. Sen blev det höstlov och då var de väl maya och
jag som hade julkänsla några dagar!
 


November:
Hemskare höstväder blev det, det livades upp med ganska mycket fester igen. Därefter var det Umeå en helg som gällde, en fantastisk helg! man har alltid lika kul med alla gympabrudarna.  Sen var det nattinnebandy också, och en natt på vacksta. Några tjejmiddagar och sen the end på November. 


December:
Sista månaden för året, och ja.. den blev ju inte riktigt som tänkt. Jag bröt tummen på uppvisningen i början av månaden och fick operera, har alltså levt lite halft på sjukhuset, men helt på värktabletter. haha. Fest i skutan var det, sen några till men det var lugnt i december för min del. Julafton var mysig som varje år! Därefter var det lugna dagar inför nyår,besök på sjukhuset, julmiddag med släkt, charader med tjejerna, och så ska vi inte glömma, maya och sofia! Dom har jag spenderat mina sista dagar på, och den sista dagen, blev med ALLA som jag nämnt i det här miltalslånga inlägget.



Jag säger då det, en minnesvärt år, som inte sammanfattades så bra, men det var mycket att ha med ! I början blev vi små festprissar, men det har tinat ut och är inte lika mycket längre, vi har blivit gamla och orkar inte. Nej men i början är det alltid roligast och man orkar med VARENDA fest, det gör man kanske inte längre. Jag har några av dom iaf, och det är dom mest minnesvärda! Jag har iallafall haft ett underbart år och vill tacka alla som gjort det till vad det blev! ♥


Kommentarer
Postat av: minna

underbart år! verkligen :D

2010-01-04 @ 14:25:23
URL: http://strandmaaan.blogg.se/
Postat av: linn

vafaaaaaaaan drog ni på fest???!!!!! korkade ungar! ni sa ju att ni skulle bort eller nått sånt, svikare :P

2010-01-11 @ 19:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0