kan man önska sig en frisk födelsedag?

Om en timme fyller jag år
Om en timme blir jag ett år äldre, en centimeter längre
Hoppas inte att jag blir större i någon kroppsdel
Jag blir ett år närmre min 18 års dag
Och tre år närmre min 20 års dag

Men om en timme kommer jag ligga och sova
Och hosta
Och snora
Och ha ett dunkande huvud
Och en öm kropp
Och ha en enormt stor smärta i min hals

Min dag imorgon kommer inte alls vara som när jag var liten, det vet man ju redan nu.
Jag vet vad jag ska få för presenter, jag har ju själv pekat ut dom
Jag vet att den här dagen inte innehåller så mycket mer än några grattis, en tårta och en lite äldre tjej

Men varför ser jag då fram emot den lika mycket varje år?

För att jag inbillar mig fortfarande att jag fyller sju.

Godnatt världen. Imorgon blir det middag med mina finaste tjejer, de kan man ju iallafall se fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0