Första advent

  
Julen 2008


Idag är det första advent och det är bara 26 dagar kvar till julafton! Från och med nu börjar allting med julen, och jag älskar det! Igår låg jag hemma och myste med mamma och kollade nya harrypotterfilmen! Den var grym, sen gick jag upp lagom tidigt imorse för först äta adventsfrukost med Nylagad gröt och tända ljus, sen för att åka till trosa på julmarknad (och min bror skulle kolla bil). Det var super mysigt med sång, brända mandlar och alla möjliga stånd! Vi köpte inte hem så mycket på marknaden, renkorvar (vad det nu är), karameller, och porslinstomtar så klart!Men det var FULLPROPPAT med folk! Jag fick nästan panik av att gå där, träffade lite folk man kände iallafall! När vi ändå var i Trosa passade pappa även på at hälsa på några från hans "gubbgäng", vi åkte till tre av dom.


Sen bar det av hemåt, jag skulle egentligen städa, men ringde Maya ist. Så vi åkte och handlade, sen hämtade vi upp henne och åkte hem till mig. Vi har planerat inför juluppvisningen för barnen, ritat flaggor, lyssnat julmusik, kollat film och spelat spel! Alltid lika roligt att ha henne här:)


Nu ska jag plugga, har en förskjuten uppsats till imorgon, som jag inte ens har börjat med. Sen har jag en svenskauppsats som skulle vara inne förra veckan, och jag ska även ha läst klart en engelskabok och skrivit ut fem citat och sagt varför jag valde dom, jag har inte ens läst halva boken, och det skulle vara inne innan höstlovet..  Jag är så duktig ibland! Nåväl, nu är det bara att ta fram böcker och börja plugga!


Ha det bra folket ! puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0