Bortsett från att vi hade fem lag före oss, så vann vi!

Bra helg, bra tävling, bra tävlat, bra resa (dit), bra madrass (tack och lov), bra hejarklack, bra gymnaster, bra ledare, bra mat, bra godis, bra lekar, bra folk, helt enkelt, en BRA RESA!!!



Nu ska jag förklara lite av helgen, kanske lite förkortat, men så mycke som möjligt ändå!


I freags vaknar jag upp av att Matilda har ringt och sms:at några gånger, och säger att hon är sjuk och kan inte följa med = panik. Jag börjar först fundera på om vi ens kommer kunna HA ett lag utan henne, och frågar anna, och det kan vi. Sen kommer nästa problem, det var hennes pappa som skulle sjutsa till bromma. Jaha.. då blir det allt att leta upp en ny bil som kan köra, min bror, då tror man ju att det är löst, men nej! pappa säger att han har åkt med bilen till kyrkan vid klaffbron och ställt den där, så att vi måste åka dit och hämta den. OCH att han har nycklarna, så jag måste gå in i ett rum, klättra upp på en stol, ta bort massa böcker, leta fram en vit låda och DÄR har vi nyckeln. Från att jag vaknade hade jag två timmar på mig innan vi typ skulle åka. Sen fick jag reda på att Matilda var på vårdcentralen och vi skulle möta upp matildas mamma halv tolv och hämta sjukförsäkringenspapper. Den morgonen skulle jag alltså, packa, väcka min brorsa och se till att han kan sjutsa, duscha, ta bussen och hämta bilen, åka och handla godis, hem och äta pannkakor, packa resten, hämta sjukförsäkringspapper och SEN åka ! stressigt värre men jag hann:) Sen när vi var på flygplatsen såg vi faktist magnus uggla... coolt huh? Och sen flög vi i en timme, tog bussen till sovhallen, lämnade packningen och tog bussen till polishögskolan där vi träffade emma! (gammal tränare som numera pluggar till polis i Umeå).  Vi lagade mat och var där hela kvällen nästan, sen när vi kom tillbaka packade vi upp, kollade på en dansfilm och somnade.


Oj, det blev ganska långt, men ändå!


På lördagen blev det en tidig morgon, Sol (det andra laget i SGSF som var uppe och tävlade) tävlade på morgonen och skulle alltså ha hjälp med håruppsättning, vilket gjorde att vi som inte tävlade förrän på eftermiddagen, fick gå upp tidigt som satan och hjälpa till. Men de var det värt! Sen tävlade dom och dom var duktiga:) det blev rätt många missar och en fjortonde plats, men dom kämpade! och vi hejade som satan kan jag säga! på allt och alla, södertälje hördes mest iaf! Sen på eftermiddagen tävlade vi, det gick bra, varken toppen eller sämst, det flöt på, inga fall eller så! vi kom på femte plats i kvalet och kom därför vidare till finalen som var dagen efter. När vi skulle ta kort efter tävlingen slog jag i min tå så nageln är som en lös tand, LÖS! Sen blev det dusch och mat.... mmm mat. TACOS! det blev krig mellan södertäljetjejerna, vi äter mer än ett hockeylag gör, det enda sgsf tänker på är mat! men gott var de! Sen på kvällen var det uppdrag som gällde, vi delades upp i grupper och skulle göra massor av saker som stod på ett papper, man skulle antingen ta kort, filma eller ta med en sak. Det fanns t.ex "gå och läs en saga för ett annat lag(filma)", eller "gå ut och knacka dörr och sjung en julsång(filma)" . töntigt och askul, såna är vi ! Mitt lag, (team rosa) VANN:D vi bodde alltså i en stor gympa hall som man kunde dela i tre, så det fanns ganska många lag, och i skolan fanns de ännu fler. Efter det blev det att kolla på filmerna sen tävlingen. Och här var det så jävla kul, när vi hade gjort uppdragen hade vi träffat massa andra gymnaster som tyckte det var askul de vi gjorde så dom började hänga efter oss. och när vi låg och kolla gympafiler smög dom in i sina sovsäckar och typ dansade, hahaha det var så kul att se! dom såg ut som små färglada korvar som hade tappat bort sig! Lulegymnasterna var grymma! Sen blev det en cheerleaderfilm och sen sovdags!





En roman, men keep on! inte mycket kvar nu:))





På söndan blev det tidigare uppgång och stressigare schema, fixa hår, sminka och upp och iväg! det gjore det ju inte bättre att kön till matsalen var mil lång-.- menmen, vad gör man inte för mat? Sen var de att packa de sista och dra iväg och förträna. Allting flöt på, förutom att Fedde blev sjuk, vi hade redan en sjuk däruppe, två med tainio, men de funkade ändå, vi hade turen att få tillbaka Linda Nilsson som inte tränat på tre månader efter en olycka, men hon ställde upp! Tävlingen gick bra och vi kom sexa, det är ändå bra för att vara ett nytt lag och allt! Efter tävlingen var det snabbdusch och sen skynda till maten. KONSTIGT att jag, Linda ekström glömmer något! skor och jacka i hallen (som jag kom på när jag skulle gå). Och mobilen i omklädningsrummet (vilket jag kom på när jag redan hade börjat gått nåra hundra meter-.- Sen blev det MAT ,stressa packa och till hallen för att vänta på bussen som ska komma kvart i två och köra oss till flygplatsen. Men vi var ju inte tvungna att stressa, för det KOMMER INGEN JÄVLA BUSS! vi hade bokat den och allt men nejnej, den hade väl glömt eller något. Så fem i halv tre, kommer 10 taxibilar som vi beställde eftersom de inte kom någon buss! Då hade vi en halvtimme kvar till flyget skulle gå, vi hann dit till tjugo i, men då var flyget försenat. Till KVART I FEM! :o Så det blev fika och mysa på flygplatsen i några timmar. Sen på cafét glömmer jag min plånbok och är utan den i fem minuter, kommer på det och springer tillbaka. Den var kvar! Då kollar jag på min kamera, och den hade blivit fuktskadad för ett av mina sminkbortagningsmedel hade gått sönder och det är vattenlösligt och hade blött ner HELA min väska. JIPPI! men de var inte så farligt ändå, den funkade ändå. Tills vi satt på planet. Då pajade den helt... suck. den höll iaf i tre månader! och dom flesta av bilderna försvann från minneskortet:(( BRA LINDA.. BRA! Sen när jag kommer och ska hämta min väska, så hänger en Röd lapp där de står "HEAVY"... Åh ännu bättre Linda! du har lastat din väska FÖR TUNG! Sen blev det hemresa och tack gode gud att jag är hemma välbehållen, det skulle väl inte vara sån stor chans efter allt jag åstakommit på tre dar..





Bilder kommer lite senare! Det här inlägget är redan waayy to long långkalsong. Allt om min helg, hoppas du läste, den VAR bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0