Inte den bästa dagen

Jag skäms, jag borde skämmas och de gör jag. För min bror och pappa.

Det börjar på stan när pappa ska in på telia och hämta sin nya mobil och bilen står utanför polisen vid backen brevid vero moda. Jag väljer att stanna i bilen och pappa kliver ur och låser. Sen inser han att jag sitter i och låser upp och sen går han vidare. På vår bil är det så lyckat att om man låser upp den men inte öppnar några dörrar så låses bilen igen, och det var precis det som hände. Men inte nog med det, vi har rörelsesensorer i bilen så om nånting rör sig (jag) när bilen är låst så går larmet. Och ja det räcker ju med det! Larmet går (högt) och jag sitter i bilen och panikar, försöker öppna dörren men det är ju låst! försöker trycka på att låsa upp men de går inte, för nyckeln har ju pappa! Tillslut drar jag i alla spakar som finns, trycker på alla knappar och drar i blinkers grejen. Så inte nog med att bilen tjuter utan BÅDA blinkersena blinkar åt olika håll, jag blir gråtfärdig och skäms satan, och märker hur alla människor kollar snett på mig. Jag ringer pappa och skriker åt honom i telefonen att han måste skynda sig och låsa upp.

Det var nog dom hemskaste fem minutrarna under hela 2009.

Därefter på kvällen ville jag till maxi och min bror och hans kompis skulle dit så jag åkte med. Men de räckte ju inte, polisen började följa efter oss på hemvägen för att de körde för fort, eller galet inte vet jag. Så vi åker in på coops parkering och gömmer oss, men då hittar dom oss och kör sakta förbi. Vi har då klivit ur bilen och poliserna kollar på mig som om jag vore dum i huvet. Men dom stannade oss aldrig utan gick ist och kollade på bilen. Jag tror min bror och pappa vill ta kål på mig, dom är dumma i huvet och skämmer ut mig.

Så, nog talat om det! imorgon är det nyår och jag taggar! ha det bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0