HATA SNÖ OCH BUSSAR!!

Så här ska inte en dag se ut:

1. jag hade fetvarmaste kläderna och ÄNDÅ frös jag

2. jag fick vänta på sjukhuset i en timme mellan röntgen och doktorn, hann se tre nyhetsrepriser efter varandra på tv4. Ja nu vet jag iaf allt om mötet i köpenhamn, ekonomin på alla håll och kanter, och vädret för idag.

3. jag såg bussen åka förbi mig vid birkakorset, och fick alltså GÅ hem i kylan

4. en halvtimme efter jag kommit hem var jag på väg till bussen, och som jag sa igår. jag har ingen aning vad jag har med mig eller inte... jag glömde mobilen, tänkte gå tillbaka men valde istället att ta bussen till skolan

5. på centralen får jag reda på att vacksta bussen GÅR inte och att jag då måste ta mig dit på annat sätt för att få julbordet som jag längtat efter

6. det går inte, nejnej. för vägen till vacksta är IGENSNÖAD!!

7. då ska jag hem, men nej, ALLA bussar har slutat gå,och jag kan ju inte ringa någon heller.

8. Efter två timmar på kansliet med Malin och Frida beslutar jag mig för att hoppas att bussen går, men nej. de gör den ju inte, så jag fick GÅ hem

9. Nu när jag är hemma så har jag en halvtimme på mig, sen måste jag vara i blombacka, utan buss. Jag har alltså raggat till mig sjuts av mina älskade grannar, men ändå.

10. Jag kommer säkert vara sjuk imorgon, inte härligt.. jag vägrar!

Påminn mig, VARFÖR STANNADE JAG INTE I SÄNGEN???

Svaret är: för jag hade inte fått min julmat då! som jag ändå inte fick.. alltså, mitt liv är mat, får jag inte mat, då blir jag såhär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0