Erie

Efter en hejdundrans lång resa med försening som ledde till missat flyg, försening på andra flyget och en lagom lång bilresa till Erie tog det totalt 24h från min dörr till Williams. MEN jag ska inte klaga för jag är framme !!

William var rädd att jag skulle vantrivas i staden efter att ha bott i Atlanta.. Men nej! Erie är jättemysigt! Inte så stort men egentligen alldeles lagom. Härliga människor och skolan är sådär gammaldags och fin. Det är lite mer familjär miljö här eller vad man ska säga, det är lite mer som Södertälje eller någon annan svensk stad där man faktiskt har en stad. Vanligtvis i USA har jag bara sett massa exits med precis likadant vid varje, så är det inte riktigt här. Här finns inte bara alla de vanliga matkedjorna utan lite små egna ställen och sånt som jag tycker om.

Vi har hittills hunnit åka till en mall som till och med chockade William, han shoppade och jag hjälpte till! Därefter åt vi en god middag och gick på bio- the Martian. Idag har vi suttit i biblioteket och pluggat hela dagen, skönt att jag också kan göra nytta när han pluggar numera. Snart ska vi ta oss ner till hamnen och ta en promenad till solnedgången. Nu ska vi minsann se till att även Erie blir ett bra ställe att vara på! Vi hörs ❤️











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0