Icebar

Vädret visade inte sin bästa sida igår

Vi gick på Heinikenmuséet, var på ölprovning och fick äta hamburgare på takvåningen.

Vi spelade 3D minigolf

På kvällen gick vi runt på gatorna i centrum och åt middag på en värdelös restaurant

Imorse åt vi på ett välkänt brunchställe kallat Bakers & roasters

Åkte kanalbåt genom stan

Tog en sväng förbi det kända Flower Market

Gick in i en Icebar där man drack öl i minus 10 grader. Som tur var fick man låna jacka och vantar.

Nu vilar vi på hotellet innan vi ska ut och äta middag. William röstade på 5€ pasta på en simpel pizzeria. Jag ville inte det, kompromissen får bli Vapiano.

Kan säga att vi har det bra iallafall!

Framme i Amsterdam

Vi har kommit fram. Hotellet är över all förväntan. Tvårumslägenhet med utsikt över kanalen, ett ganska bra gym och väldigt bra service.

Vi har hunnit flyga in i det värsta blåsvädret, "byggt ihop" våra egna hamburgare och jag har tränat på att dricka öl. Hunnit gå runt lite på gatorna i stan och fått någon slags uppfattning om vart vi är.

Idag har vi ätit på något populärt omelettställe- utan att vi åt omelett. Sprungit i spöregn och gymmat. Nu blir det heinikenmuséet för att fortsätta min träning med att dricka öl och sedan lite 3D minigolf för att vi är proffs på det.

Vi lever trots världens sämsta väder, hörs mer senare Sverige !

Åland

Har varit ledig en vecka nu och vet knappt hur man gör. Har iallafall uppdaterat mitt gymkort, klippt häck, tagit hand om ett tomt hus hos mig, åkt till Västerås badhus och tagit en sväng över till Åland där vi hälsade på min familj.

Igår kom vi hem på eftermiddagen, kollade bio och tog det lugnt. Imorgon blir det Amsterdam och sen får vi se vart ledigheten tar vägen! Vi hörs

Semestertider

Hej livet på bloggen !

Som inte längre finns.... Det var ett tag sen sist. Efter Londonresan jobbade jag 15 dagar i sträck och har nu gått på en välförtjänt ( egentligen ganska oförtjänt) 5 veckors obetald semester. Detta gjorde jag i samma veva som jag plockade upp William från flygplatsen efter att han varit i Sydkorea och spelat i Universiaden.

Denna obetalda semesterledighet har gett mig ångest så därför jobbar jag idag och kommer jobba då och då under de här veckorna. Känns bra att man kan välja själv när man vill jobba och inte.

Har dessutom kommit in på en Sociologikurs på Stockholms universitetet som jag troligtvis kommer gå om jag inte kommer in som reserv på mitt förstahandsval- AKPA. Blir låst här i Stockholm denna termin vilket inte är exakt vad jag vill men jag vill ju plugga och då får det bli så!

Sverige leverar den sämsta sommaren jag någonsin varit med om. Tur att man fått vara med om lite sol under året ändå. Har dessutom överraskat William med en resa till Amsterdam som födelsedagspresent. Visserligen ingen solresa men en resa med nöjesfält, bra hotell, god mat och bara få komma bort lite !

Det längtar vi efter.

Hörs väl när semesterfiraren har tid att uppdatera! Lite bilder från de senaste veckorna kan jag bjuda på!

Lite bilder jag har printscreenat från Universiaden som William var på!

Åkte till Kolmården med en brukare på jobbet

Firat födelsedagar

Badat med de på jobbet

Tagit vara på de få varma sommarkvällarna

Hämtat hem favoriten från Sydkorea

Firat hans födelsedag

Och där är vi nu. En bra ledig helg fylld med vänner avslutas med att jag jobbar.

Ha det så bra sålänge !

London

Har haft helt underbara dagar i London med Matilda, Elin och Patrik. Nu är det bara att jobba på i två veckor tills man får lite ledighet och mannen min kommer hem. Vi hörs!