Städdag

Hej! En varning med detta långa inlägg. Det handlar bara om hur äckligt vårt kök är och det finns en viss irritation med att vi lever med en afrikan som inte har hygien. Mitt enda krav är att mamma och pappa läser detta så de förstår vad genomlevt. 
 
Imorse skulle jag träffat Kristin från Södertälje men då hon mådde dåligt tog jag en sovmorgon istället och tog tag i något jag skulle gjort för länge sen... Nämligen köket. 
 
När jag klev upp möttes jag av detta i diskhon (något som vanligtvis alltid finns där men idag blev jag lite extra äcklad). För att tillägga är alltså inte detta mitt eller Williams utan en av hans rumskamrater som inte är så duktig på att hålla rent. 


Då kanske ni tänker "men det där är ju inget", och nej... Det där är inte så mycket men allt tillsammans varje dag blir mycket. Jag öppnade frysen och kände att allting där inne stinker ruttet. Den här människan har alltså lämnat mat icke inplastat sen AUGUSTI. Till och med isbitarna har påverkats av detta. Möter alltså denna frys 
 
När jag städat ur det mögliga skafferiet och börjar med frysen kommer jag på att ju mer man plockar bort desto mer ser man vad som finns under.. Vilket är ännu mindre roligt att veta än att bara se frysen med grejer i. 
 
Det är nämligen så att denna helt värdelösa människa att bo med har för ca 2 månader sen lämnat något i micron som började brinna. William märkte detta och skrek på killen som slänger in vatten i mikron och stoppar sedan det brända i FRYSEN. Därför hade vi kol i hela botten av frysen som satt fast.
 
Inte nog med det.. Han har även lagt in två glasflaskor med någon slags läsk som sprängts inne i frysen så vi har haft kladdig läsk överallt i hela frysen så att skåpdörrar till både frys och kyl nästan har klistrats fast. Jag fick ta en av diskborstarna och förstöra den med att skrubba bort läsken och kolen i botten på vår frys. Superkul va? FÖRSTÅR INTE HUR MAN INTE TAR BORT NÅGOT SÅNT HÄR EFTER SIG!!! Nej låt det ligga några månader, det är ju fräscht.
 
Sen möter jag en kyl som nästan ser ännu värre ut än frysen. Glömde tyvärr ta en bild på kylen innan den började städas. Där hade vi yoghurts som hade gått ut i september, mögliga ostpåsar, mjölkpaket osv. Ni som känner mig vet att jag är väldigt rädd för gammal mat och mögel och är skräckslagen för att se eller behöva känna lukten av det. Detta är alltså döden för mig. Som tur är hade vi plastpåsar som plasthandskar för mig så jag slapp vidröra allt detta. 
 
Rensar kylen och hamnar i detta kaos.
 
Fick sitta och skrubba hela kylen, ta bort varenda hylla där det låg fullt med gamla vätskor fastklistrade. Hittade detta i botten på kylskåpet. Ingen aning vad det är... Kanske barbeque eller annat trevligt. Tog typ 15 min att skrubba bort detta. Ni förstår att jag i denna stund är väldigt lycklig. 
 
Då börjar resten, diska det äckliga i diskhon. Glashyllorna som står och torkar ramlar ner på mina fötter. Någon gång här och var slår jag i varenda litet hörn som finns i detta kök för sånt kan jag ju inte undvika som vanligt. Sen ska det borstas och dammsugas. Och med min tur så tar det ju alltid lite längre tid att städa än vad det ska göra. Så ungefär 4 gånger hände det här 
 
Och precis när jag var klar hände såklart det här 
 
 
Och efter ungefär 4h städning i kök, vardagsrum och vårat rum såg det ut såhär! (Vet att det inte är något superspeciellt för oss andra). Men förhoppningsvis så kommer de i lägenheten att märka skillnad. Sen är det bara att hoppas på att detta hålls rent så länge som möjligt. 
 
Stekpannorna och kastrullen med mat i som står på spisen vill jag inte röra för denna människa sparar sin mat framme i typ flera veckor och äter utan den, samt sparar oljan i sina stekpannor så han kan fritera med samma olja flera gånger. (Usch)
 
Nu har jag iallafall varit med om den värsta städningen (hittills!) i mitt liv. Vuxenpoäng bör läggas till och jag har konstaterat att jag aldrig igen vill bo med en afrikan. 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Duktig du är Linda!! :)

2015-01-09 @ 16:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0