Små funderingar



Dagarna går och ångesten kryper närmre, närmre och närmre. Medan min kära vän Louise räknar ner dagarna tills jag kommer hem sitter jag med en klump i magen som blir större och större ju närmre hemresan jag kommer. Jag vill aldrig åka härifrån känns det som. Trots att jag vart här i en månad idag känns det som att jag precis kommit hit. Vi har rest, William har vart ledig från skolan och allt har bara gått så snabbt. Nu har jag landat igen och från och med denna stund skulle jag minst vilja ha två månader. Gärna längre. Har man varit här i två månader sist vill man vara här ännu längre nästa gång. 

Samtidigt kommer funderingarna, vad gör jag egentligen? Jag älskar det här men jag hoppar fram och tillbaka, förväntar mig jobb när jag kommer hem. Längtar hit och längtar dit. Jag vet att detta inte kommer fortsätta länge till. Antingen stannar jag hela tre månader till mitten på mars, åker hem och stannar hemma tills William kommer hem. På så sätt "tjänar" jag 6000kr genom att slippa betala en till flygresa. Men å andra sidan kan jag inte tjäna storkosing som man kan i Sverige, och åker jag hem kan jag och William kanske åka några dagar till new york eller så i maj. 

Högskoleprovet ska iallafall bokas nu, pluggas SKA det göras i höst. Vad, vart och hur är ännu oklart. Drömmen vore nog en HR-utbildning på distans så jag kan bo här och plugga i tre månader per termin. Friheten att kunna vara vart jag vill samtidigt som jag studerar skulle vara bra. Jag önskar bara att man kunde komma på en extremt stark plan på hur man vill ha det och hitta motivationen till det. 

Allt jag vill för resten av den här terminen är att vara här... Jag har hittat vänner, jag har allt jag behöver. Får jag jobba på dagiset så kommer jag fortfarande hem 3 februari. Annars får vi se när det blir! 

Allt för mig just nu. Dags att åka och köpa lite matvaror och fylla på mobilkortet! Hörs vänner❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0