Roadtrip och nyår

Hej ! 
 
Uppdateringen på resan gick inte lika bra som jag hade tänkt, vi hade det ganska fullt upp och min mobilapp ville inte samarbeta och lägga upp mer än en bild per inlägg och då gav jag upp. Nu är vi iallafall tillbaka i Atlanta och har varit det i några dagar. Jag fortsätter uppdateringen med bilder från där jag slutade nu då!
 
Vi firade alltså vår svenska julafton i Orlando med dag 2 på Universal och sedan minigolf på kvällen. Dagen efter under amerikanernas julafton åkte vi ner mot västkusten och Fort Myers. Fina sandstränder, bryggor och en mysig "strandgata" ovanför med restauranger och strandbutiker. 
 
Vi stannade där i några dagar och åkte ut tiill en ö där det fanns jättefina snäckor och shoppade en del på kvällen. Vädret de första två dagarna var inte topp men sista dagen visade solen sig ordentligt 
 
Vi försökte palla kokosnötter 
 
Hittade något konstigt djur osv
 
Efter några dagar körde vi till östkusten och Fort Lauderdale. Där släpptes William av vid flygplatsen för han skulle träna dagen efter och vi stannade kvar två dagar till. Fort Lauderdale är väl ungefär likadant som Fort Myers egentligen. En lång strand med lite gator ovanför. Vi bodde på ett litet men väldigt mysigt hotell !
 
Iskaffe och frozen yoghurt i värmen ♥
 
Sedan avslutade vi roadtripen med vad som faktiskt är innebörden av en roadtrip- Att åka bil. Vi åkte i 11 timmar från Fort Lauderdale tills vi hamnade i Atlanta. Tror aldrig att jag åkt så långt förut! Dagen efter var det nyår. På dagen stressades det runt i köpcentren för att köpa nyårskläder men allt löste sig bra tillslut! Jag hade nog det lugnaste och bästa nyår på riktigt länge detta år faktiskt. Ingen riktig stress när vi väl var klara, vi åt helt underbar middag på Kevin Rathbun Steakhouse och firade tolvslaget vid peachdrop. Natten avslutades med några barer i Buckhead med Williams lagkamrater.
 
Vi sov på hotell inne i downtown. Tog en promenad i det fina vädret dagen efter och åt en sista middag med Williams familj innan de åkte hem. 
 
 Igår tog vi det bara lugnt, lagade goda hamburgare med allt möjligt gott i. Spelade tvspel på kvällen och åt lite choklad. Idag är det hemmamatch för William, den första hemmamatchen jag får se här borta ! Vad som händer ikväll återstår att se. 
 
Ha det så bra ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0