Ikea och Atlantic station

Idag tog vi oss till Ikea för att köpa lite saker till rummet och köket. Vi kan ju säga att jag gick loss efter ett tag och var helt överlycklig över att vara där, medan William inte tyckte det var lika roligt efter ett tag.. 


Jag kunde inte sluta häpnas över hur svenskt allt är trots att vi är i Atlanta. Alla möbler hade samma svenska namn och många skyltar och texter stod på svenska. Vi var ju dessutom tvungna att äta swedish meatballs och handla kaviar och lingonsylt i den svenska matbutiken. 

Vi köpte lite förvaringsutrymmen till skrivbordet, en trådback till garderoben och lite andra lådor att ha i byrån, under sängen osv. Vi köpte dessutom den fina blomman på bilden nedanför, lite glas ( och vinglas & ett ölglas), en stekpanna och andra nödvändigheter till köket. Kändes vääääldigt vuxet iallafall! 


Efteråt stannade vi en stund vid Atlantic station som är ett shoppingområde kan man väl säga. Jag har undrat vart man hittar "stan" här i Atlanta så som vi har gator med shopping, och 
Atlantic station motsvarade väl vårt "stan". Annars går man bara runt i alla dessa malls som finns överallt. Gatorna var fina och mysiga , där strosade vi runt i 32 graders värme och jag köpte en fin liten svart klänning. 



Det var allt för idag ! Vi hörs ❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0