As above, so below

Söndag igen, dagarna går alldeles för fort. Om tio dagar kan jag vara hemma, eller så är jag kvar. Jag vet inte än. Om två veckor kan jag alltså vara i Barcelona, eller på någon minisemester här borta. Ovetande är jobbigt, ovetande är krävande då man ständigt försöker veta vad som ska hända. ! 

Igår åkte vi till Perimeter mall, jag måste blivit sjuk för jag hade ingen shoppinglust alls, har inte haft det på länge! Antar att mamma blir glad då iallafall. Vi fyllde magen med glass och jag åkte hem med endast ett grått linne.


På kvällen lagade vi kycklingburrito/ fajitas eller vad det nu var. Gott blev det iallafall! 

Toppade lördagen med nattbio och såg skräckfilmen "as above, so below", kan väl inte riktigt ge en filmrecension då jag blundade 95% av filmen. Här är omslaget iallafall, ser ju trevligt ut osv

Idag har vi åkt runt i Atlantas ghettoområden och kollat i second-handbutiker för att avsluta i någon speciell matbutik som Williams coach tipsat om. Det var väl ungefär en matbutik som såg ut ungefär som vitaminbutiken hälsokraft som vi har nere på stan. 




Tog bara en snabb smygbild men väldigt mycket organiskt osv. Alla kassor hade gatunamn och det var bara väldigt annorlunda. Vi fick iallafall med oss lite hem, här är några av varorna. 

Lite speciella grejer är det väl, tanken är att jag ska baka lite av det som Linn har bakat och visat i sin blogg. Olika nyttiga saker. Ikväll blir det nog banan-bars iallafall! Printade receptet från hennes blogg.

Nu blir det att laga (fusk) pulled-pork till middag! 
Hörs en annan dag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0