Paradiset

Dagarna bara går och vi har ingen tid över ens till små blogginlägg ibland ! Så här kommer de tre senaste dagarna, ganska händelserika om man säger så. 

I söndags åkte vi till södra kusten. Påvägen dit åkte vi igenom någon ravin eller Canyon som de kallade det. 

Efteråt åkte vi vidare till en strand som hette Shinaria, det var klarblått vatten så där snorklade vi hela dagen. 




Hittade ett hål i en stor sten liten längre upp 




Senare på eftermiddagen åkte vi till preveli beach, en lite längre promenad med trappor ner dit men väl nere var helt klart värt det. 


På stranden fanns en "Palm forest" som vi gick in i. Längst in fanns en liten flod eller vad det var. Där vattnet rann ut till stranden. Hur fint som helst. 




Lite pussbilder här och var 

Sen hände det roliga. Eller mindre roliga... Jag har inte kört bil på hela resan. Så säger William att jag ska köra bilen när vi åker från stranden. Jag hinner köra ungefär 20m innan en bil backar in i vår hyrbil i extrem fart och vi får värsta bucklan. På hyrbilen liksom... Vi fick åka till Plakias med dom som körde in i oss och vänta i typ två timmar på en från försäkringsbolaget till vår hyrfirma. Han behövde bara skriva papper och bekräfta att vi inte skulle betala något sen fick vi åka tillbaka med vår knöliga bil. 

Igår tog vi lilla bilen och åkte i två och en halv timme till elafonissi. Den mest kända stranden på Kreta skulle Jag tro. Hur fint som helst men massor av människor. Vi snorklade och såg havseremitkrabbor! 







Hemska smala slingriga vägar överallt på Kreta

Åt på en mysig resturang igår, där man får raki efter varje middag. Hällde min i vattenglaset som den lilla fegisen jag är :)))) 


Idag åkte vi till Balos som låg på nordöstra kusten på Kreta. Sjukt fint när man väl är där men det tar ungefär en halvtimmes bilåkande på en hemskt smal och gropig väg upp mot bergen och sedan en halvtimmes promenad i ojämna trappor ner för andra sidan berget. Det är värt det en gång men jag gör det aldrig igen!
Längst ner på bilden ser man hur vägen vi åkte på såg ut. Och så nära kanten fick man köra. 

Såhär såg väl stranden ut ungefär !





Så bra kan man ha det

Nu ligger vi på hotellrummet lagom brända och förstörda efter ännu en lång dag. Imorgon åker vi till Heraklion och spenderar dagen där och kollar på basket EM på kvällen. 

Vill inte att resan ska ta slut, har det verkligen helt underbart. Vi hörs när vi kommer hem! 

Pussar och kramar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0