Julafton

God jul alla hemma i Sverige ! Klockan är nu halv tio och vi har sprungit hem i ösregn som jag aldrig sett förut från minigolfbanan. Bortsett från den enda skuren vi haft så har vi haft bra väder! 
 
Både igår och idag har vi varit på Universal studios. På två dagar hinner man verkligen se allt! Vi har åkt alla roliga åkturer som Simpsons, mumien, transformers, spider-man och mycket mycket annat. Bäst av allt var såklart Harry Potter delen.. Igen. Men nu har det byggts ut! Nu är det Hogsmeade och slottet som vanligt,därifrån åker man självaste hogwartsexpressen (jag vet såååå coolt) till London och Diagon Alley. Hela Diagon alley är nytt och jag är verkligen så fascinerad över hur stort det kan bli. Vi fick visa världens mest populära attraktion (Harry Potter i slottet) och även prova den nya åkturen i gringotts bank. 
 
De flesta åkturerna här på universal är 4D åkturer. Man sitter i en vagn av ett bredare slag oftast, åker upp och ner och åt alla kanter i en byggnad med massa filmdukar framför sig som får en att känna att man själv är med. Som t.ex. Harry så tror man verkligen att man åker på kvasten genom hela Hogwarts, och på transformers tar transformern tag i vagnen och på mumien sprutar riktig eld mot en. Det känns så verkligt att det inte går att beskriva! 
 
Dock gör denna verkligheten att man blir extremt illamående och även såhär kl 10 på kvällen så snurrar det fortfarande. 
 
Nog pratat om det! Det var sjukt roligt att åka tillbaka igen. Jag är i en liten harrypotterbubbla och kommer nog vara det ett tag... Här kommer en bildbomb sen de två senaste dagarna ! Imorgon åker vi vidare mot fort myers. 
 
Ps. Saknar min familj och julafton i Sverige lite faktiskt, det måste man nog göra. Fick skypa med dem iaf ! Glömmer inte bort er även om jag är här borta mamma och pappa❤️❤️ 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0