Vi glömmer bort allt däremellan

Vi svenskar är experter på att leva två dar i veckan. Fredag & lördag. Resten är bara mellandagar. Nuförtiden är instagram fyllt med fredagsuppdateringen när man slutar jobbet, lördagsuppdateringen när man är ute med vänner och söndagsuppdateringen fylld med ångest över att måndagen väntar. Vi glömmer bort att leva

Nu kanske jag har enklare att tala för detta eftersom jag inte är ledig på helgerna och inte förstår det här med en ledig helg på samma sätt. Men det känns liksom som att bara för att man jobbar eller går i skolan under vardagarna så ska man ha tråkigt på kvällen. Jag minns när jag gick i skolan, jag gjorde saker hela tiden, kanske festade en tisdag men vilade en lördag. Det är så lätt att hamna i rutin. Bryt den, kliv ur.

Gör din måndag till en grym måndag och ät middag med vänner, eller bara njut av ett extra långt bad efter träningen. Längta inte efter helgen, se till att även veckodagarna går fort genom att göra saker du tycker om.

Ikväll åt jag på Fridays med mina vänner, en perfekt tisdag. Glöm inte bort att du har sju dagar i veckan att leva på, inte två. Du förlorar så mycket på det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0