Gårdagen

Nu har det gått några dar sen sist. Jag har jobbat, tränat och gått på stan ganska sammanfattat. Igår hände dock en spännande sak när jag och Maya var på stan.

När vi var påväg till bilen nere i parkeringshuset så gick vi förbi parkeringsautomaten. Där stod två vuxna män med en kofot och rånade automaten. Vi stannade upp och stod och stirrade på dom, och de ställde sig upp och stirrade tillbaka. Vi stod bara med ett avstånd på två meter så vi hann verkligen se varandra under den korta stunden. Det var bara vi som hade sett det. Maya bad mig att vända och vi åkte upp med hissen och ringde polisen. Jag letade efter väktare. När vi stod utanför entrén och Maya stod och pratade med polisen så ser vi hur männen kommer upp från trappan med den stora blå påsen som de fyllde pengar med nere vid automaten. Vi stod några få meter bort från entrén och såg hur de gick ut och hyschade oss med fingret att vi inte skulle säga något. Ingen annan märkte något då de hade tagit ner luvorna och bara hade mössor på sig. Polisen bad oss att följa efter diskret och se vart de tar vägen så vi gick efter och sprang sedan efter med ett visst avstånd. De delade på sig och vi förklarade för polisen vart de tog vägen och snabbt efter åkte en civilpolis ut. Jag vet inte om de blev tagna men oavsett vad så hade vi väl hjälpt till. Vi fick förklara hur de såg ut och vad de hade på sig. Om jag skulle se dom på stan skulle jag lätt känna igen dom, och jag tror de skulle känna igen mig och Maya också. En liten obehaglig och annorlunda händelse!

Nog om det. Sista jobbpasset imorgon som avslutas på lördag för en och annan ledig dag. Riktigt lyx! Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0