För jag har tagit studenten...

Jaa var ska jag börja, det har varit omtumlande dagar det här. Hela den här veckan har varit fullspäckad med roligheter och det slutar ganska sorgligt faktist. Vi börjar faktamässigt så får jag förklara känslan med att sluta skolan en annan gång. I tisdags tog alltså Igelsta studenten, först var jag på jobbintervju på ett hem för funktionshindrade i Järna(ska provjobba tisdag och onsdag), sen innan utspringet skar jag upp fingret ganska brutalt. Kom blödandes till utspringet och grattade alla, åkte till sjukhuset där jag inte orkade vänta på att de skulle sy så vi tejpade sålänge. Kollade flak, var på mottagningar och gick ut på deras slutskiva. Spännande utgång det där, men winwin för mig iaf. Dock började mitt finger blöda igenom så alla på skivan blev blodiga.

I onsdags vaknade jag upp och trodde att jag hade tagit studenten, whatwhat? ja fråga mig inte. Blev lycklig när jag insåg att jag hade dagen kvar. Åkte hem för att duscha och sen till Trosa för att fixa flaket. På kvällen mös jag med oscar och fredrik. I torsdags var det full rulle igen, sista skoldagen med klassen. Spelade volleyboll på mälarbadet, kollade spexet om oss treor i skolan, åkte till ragnhilds utspring, slingade håret, var på johannnas mottagning, tränade vuxna och sålde biljetter. Hetsigaste dagen? aa mm check. Om inte tisdagen var värre. Slutade med att jag var uppe halva natten för att fixa allt till morgondagen.

Den stora dagen började med att jag snoozade. VEM SNOOZAR PÅ SIN EGEN STUDENT??? jag hade inte fattat att det faktist var dags. Men jag hann upp i tid iaf, fixade mig hos matilda och vi tog oss till nico på champagnefrukost. Hela klassen var sjukt taggade och vi hade så roligt. Träffade alla andra vid busshållplatsen och bussturen till skolan var insane. Väl i skolan tipsades jag om att dricka vatten, av ALLA lärare. Lunchen var god, minnet var sämre. Höll ett tal, fick något pris för mest sociala och ambitiösa eleven, flippade satan. Sprang ut på trappen och var lyckligare än nånsin, träffade min familj och mina fina vänner, åkte flaket som var sjukare än nånsin. Blödde ner allas klänningar, hela flaket och min egen studentmössa med fingret igen. Kom hem på något vänster, träffade familj och vänner, åkte till matilda och skämde ut mig lite, träffade gympabarn, ledare och kamrater. Drog vidare ut där jag nästan somnade för att jag var så trött. Slutade med att jag åkte hem till sjuklingen och sov där.

Vaknade upp igår, äcklig som aldrig förr. Vi tog oss till mig, sen donken och såg någon kändis och sen sjukhuset. När han hämtade pencellin passade jag på att fixa om mitt finger lite, sjukhushäng är standard. På kvällen åt vi middag på barolo med tjejerna och flippade och firade fridas födelsedag hos henne. Somnade som en stock för att jag var så sliten.

Nu ligger jag i min säng och är inprincip arbetslös och jävligt rastlös. Känslan är inte bra, får se till att göra något av mitt liv. Nu vet ni allt om mina senaste dagar! Lite för stort alkoholintag och väldigt mycket att göra, men jag har genomlevt två nya livsrekord under två dagar. I fredags var den bästa dagen i mitt liv och igår var den mest ångestfyllda dagen i mitt liv. Skål på det.

Vi hörs mina vänner, senare idag kommer nog bilder sen studenten också ! ´


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0