Matilda Bredenberg

Här är mitt tal som jag höll till Matilda igår, det kan låta töntigt men det är så det är, jag vill visa hur bra min vän är.


Nu sitter du här som 18 åring, och hela kvällen ska du få dansa, dricka och ha roligt man kan ha men först måste jag få berätta för dig hur otroligt mycket du betyder för mig.

 

I mitt liv har jag endast haft två personer som har varit mina bästa vänner. Den ena växte jag ifrån med tiden, medan jag växte ihop mer med dig. Jag tror alla någonstans har haft någon som är ens bästa vän, men det går inte riktigt att förklara hur bäst du är för mig. Vi har känt varandra sen trean när jag började i din klass, men vi började umgås mer i sexan när jag började i samma gympagrupp. Det är inte många beslut i mitt liv som jag verkligen uppskattar. Men jag kommer aldrig ångra att jag valde att börja i din klass och att jag valde att fortsätta träna i din gympagrupp trots att jag var så nojig, men du var en av dom som fick mig att känna mig trygg. Hela högstadietiden fick mig att inse vilken bra person du var. Du, jag och Minna var trion som alltid höll ihop. Även om vi hade ett avbrott där på några månader i sjuan när jag hade gett en bitchblick.. haha den tiden glömmer man aldrig. Min bilddagbok är fylld av emotexter. Vi hade precis blivit nära vänner och lärt känna varandra på djupet och så börjar vi bråka. Det är då man snackar om att man inte vet vad man har förrän det är borta. När jag inte hade dig och minna, då kändes det som att jag inte hade någonting.

 

Det fanns en dag under den tiden som jag minns så otroligt mycket även om jag försöker glömma så mycket som möjligt sen dess. Det var den dagen då du ringde mig och sa att du inte orkade bråka längre, då hade det gått tre, fyra månader. Du undrade om vi kunde göra något och jag rentutav sprang hem till dig av lycka. Du var alltid den som sa att man tröttnade på vänner. Och jag trodde såklart på det för jag trodde på allt du sa, men nu håller jag inte med längre. Vi har setts varje dag sen i  mitten på oktober, det är minst fyra månader i streck som vi har setts nästan konstant. Det räcker inte heller med att vi ses en gång per dag utan gärna hela tiden. Har vi en halvtimme att ses så gör vi det. Folk kan tycka att det är överdrivet kanske, folk kanske tycker att vi är töntiga. Men med dig mår jag som bäst.

 

Det finns så mycket minnen som jag aldrig glömmer, och som man säger. Livet är inte de dagar som går, utan de dagar vi minns. Då kan man säga att du har varit mer än halva mitt liv . Vi har minnen vi kan dela med oss till andra och även minnen som bara du och jag håller på.  Vårt fina uppträdande sen vi gick i fyran och sjöng på skolans melodifestival med Pauline var ju något man inte glömmer i första taget. Ställen vi varit på, dalarna i din stuga, Falun med min mormor, Åland, London och snart blir det åre, i sommar blir det Cypern. Det kommer bli betydligt mycket mer. Men det finns ju inte bara minnen, vi har ju framtiden. Vi ska flytta ihop, resa i Asien, jobba på samma ställe ( vi kan ju inte göra något själva) och mycket mer. Och om femtio år ska vi sitta i våra gungstolar och sticka och snacka lika mycket som vi gör nu.

 

Vi kan sitta i en kväll och prata om allt, även om vi redan pratat om det tusen gånger innan. Jag kan dela med mig om allt till dig, du kan säga allt till mig. Vi är såna där töntiga bästisar som gör allt tillsammans. Jag kommer knappt på någonting som vi inte har gemensamt, vi har skolan, gympan, vännerna och allt. Jag tröttnar aldrig. Och inte nog med att vi känner varandra så känner vi varandras familjer så otroligt bra. Ditt hem är mitt andra hem och din familj är min andrafamilj. Jag låter så sjukt töntig när jag säger det här men det är så det är.  Nästan alla mina låtar är våra låtar, nästan alla mina minnen är våra minnen och den första jag tänker på när jag tänker framtiden är du. Vi har varandra och det behöver inte bekräftas. Vi vet bara det. Jag är inte den som visar uppskattning för saker och ting, men du ska veta att jag är så otroligt lycklig att jag har dig, du är min allra bästa. Utan dig vore jag ingenting, utan dig skulle sex av mina år inte ens finnas. Du är mitt liv och jag har nog inte varit så glad med någon som med dig. Nu vet jag att man det finns kärlek för vänner också, min kärlek till dig är obeskrivlig. Du är mitt allt och jag älskar dig mer än något annat.

 

Nu är du 18 och ska supa dig full som bara den och jag ska med dig ut och dansa hela natten. Du är värd att ha världens bästa födelsedag och jag är så otroligt glad att jag får spendera den med dig. Skål min bästa vän !


Kommentarer
Postat av: minna

trion <3

2011-02-26 @ 19:05:22
URL: http://strandmaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0